RENAULT Clio Authentique
2003-11-05 - 2007-07-24 (1356 dni)
rok prod. 2002
silnik: 1.2 16V
W trakcie testu
zużyto 1 851,17 litrów paliwa, o łącznej wartości
6 056,69PLN.
Poniesiono również inne wydatki związane z eksploatacją
auta w kwocie
8 053,15PLN.
Auto podczas testu przejechało
109 161km.
Wyliczenia
- Spalanie na 100km: 1.70 l.
- Ile km na 1 litrze: 58.97 km.
- na 1 zbiorniku 50 l. testowane auto przejeżdża średnio 2,948.43 km
- Koszt przejechania 1 km, biorąc pod uwagę tylko paliwo: 0.00 PLN
- Koszt przejechania 1 km, biorąc pod uwagę wszystkie koszty: 0.07 PLN
- Dzienny koszt utrzymania (paliwo + inne wydatki): 10,41 PLN
- Miesięczny koszt utrzymania (paliwo + inne wydatki): 312,16 PLN
Opis techniczny właściciela:
2 poduszki powietrzne
Elektrycznie sterowane lusterka i szyby przednie
Immobilizer
Blokada skrzyni biegów
Opinia właściciela:
2002-05-02, licznik 1000 km: Zaczyna brzęczeć któryś z elementów deski rozdzielczej.
2002-05-20, licznik 2800 km: Na nierównej nawierzchni nie brzęczy już tylko deska, ale również coś w okolicy tylnego prawego słupka i tapicerka w prawych przednich drzwiach.
2002-06-10, licznik 4900 km: Już nie wnikam w klekotanie tapicerki. Dzisiaj doszukałem się nowego przydźwięku. Nie wiem, czy to silnik, czy łożyska - ton dość niski, cichszy od normalnego "bzycznia" silnika, mało wyraźny, ale upierdliwy. Wcześniej go nie było.
2002-06-20, licznik 5800 km: Problemy z wrzucaniem lewego kierunkowskazu - dźwignia przy przełączaniu pracuje ciężej, niż podczas włączania prawego kierunkowskazu.
2002-06-27, licznik 6000 km: Dzisiaj samochód zgasł sam. Ot - tak po prostu. Stałem sobie spokojnie na skrzyżowaniu, samochód na luzie, pracuje, pracuje i po ok. 10 sekudach zgasł.
2002-07-07, licznik 7500 km: Pojawia się coraz więcej problemów z włączaniem lewego kierunkowskazu - po wyprostowaniu kierownicy dźwignia nie odskakuje sama, kierunkowskaz trzeba wyłączać ręcznie. Nie dzieje się tak za każdym razem, ale dość często.
2002-07-27, licznik 10000 km: Brutalna prawda - po powrocie z wakacyjnego wyjazdu do Niemiec i Włoch okazuje się, że tapicerka i deska rozdzielcza skrzypią tylko na polskich drogach.
2002-08-25, licznik 13000 km: Znów zdarzyło się, że samochód zgasł. Dzieje się tak wtedy, gdy silnik jest jeszcze zimny. Tyle, że nie jest bardzo zimny, bo to lato - pytanie, co będzie w grudniu i styczniu?...
2002-12-09, licznik 16600 km: Przy dodawaniu gazu słuchaś brzęczenie w silniku (trochę, jakby wyprzedał mnie helikopter).
2002-12-20, licznik 17300 km: Wizyta w serwisie Renault - Kiliańczyk przy ul. Zagójskiej 7. Widzę przez szybę z biura, jak gość w brudnych gaciach wprowadza samochód do garażu - nie założył folii. Brzęczenie w silniku ustało, ale zdecydowałem się na wyprostowanie kierownicy, która od nowości była skrzywiona w prawo o 1-2 stopnie. Samochód podjechał na wysięgnigu, mechanik przestawił zbieżność sprawdził samochód i stwierdził, że jest OK. Oczywiśnie nie było OK - teraz kierownica była skrzywiona w przeciwną stronę. Na mój wniosek poprawiono to, ale musiałem się nasłuchać, że im za to nie płacą i jaką wielką łachę mi robią poprawiając to, co było zwalone w fabryce.
Licznik 19800 km: świerszczyk. Na najwolniejszych obrotach dmuchawa nawiewu powietrza wydaje świerszczopodobne dźwięki. Na wyższych obrotach jest OK.
Licznik 19900 km: Dmuchawa piszczy już na wszystkich obrotach. Na 3 najmniej to słychać, bo wtedy strasznie huczy powietrze.
Licznik 20000 km: Silnik pracuje coraz głośniej.
2003-03-06, licznik 21000 km: Darmowy przegląd przed terminem upływu gwarancji. Płatna wymiana oleju i filtra olejowego. Uznano reklamację manetki kierunkowskazów - ma być wymieniona w przyszłym tygodniu, bo największy koncesjoner Renault w Warszawie nie ma takich rzeczy w magazynie... Problem terkotu przy dodawaniu gazu został zdiagnozowany jako "spalanie stukowe" - mechanik polecił zatankować etylinę 98 i sprawdzić, czy tak samo terkocze - genialne. Przyczyną ćwierkania dmuchawy potraktowano były podobno liście w kanałach nawiewowych. Mechanik ściągnął stare liście z wierzchu silnika i powiedział, że to musiało być to. Faktycznie jest trochę ciszej, ale na najniższych obrotach dmuchawy i przy jej wyłączaniu wciąż słychać ćwierkanie - sprawa do zgłoszenia przy wymianie manetki.
2003-03-13, licznik 21610 km: Wizyta u Kiliańczyka przy Al. Jerozolimskich. Wyminiono manetkę kierunkowskazów - jest OK. Przy okazji zgłosiłem reklamację naprawy dmuchawy, która w dalszym ciągu piszczy. Informacja od Kiliańczyka - rozkręcono i nasmarowano wentylator. Gówno! Nic nie na smarowali - piszczy tak samo, jak piszczało.
2003-03-20, licznik 23200 km: Kolejna wizyta u Kiljańczyka w Al. Jerozolimskich. Wymieniono silnik dmuchawy powietrza. Nareszcie jest OK - nic nie piszczy, nie ćwierka i nie zgrzyta, niezależnie od tego, na którym biegu pracuje dmuchawa i czy jest włączone ogrzewanie, czy nie.
2003-03-20, licznik 23308 km: Życie jest piękne. W drodze powrotnej od Kiljańczyka zaliczyłem dzwona z trawajem. Potłuczona osłona tylnej lewej lampy, wgnieciona osłona bagażnika, lekko wgnieciony tylny lewy błotnik i przerysowany zderzak. Auto trafiło do zakładu blacharsko-lakierniczego Kiljańczyka w Warszawie przy Lewinowskiej.
2003-03-29, licznik 23310 km: Odebrałem samochód po naprawie. Wydaje się, że wszystko jest OK (przynajmniej na pierwszy rzut oka). Koszty naprawy 4343.36 zł w całości pokryte prze ubezpieczenie (Allianz) - naprawa bezgotówkowa.
2003-04-20, licznik 24000 km: Coraz bardziej trzeszczy tapicerka z przodu pod szybą. Słychać też coś skrzypiącego z tyłu (drzwi?). Radio wpada w rezonans przy prędkościach obrotowych rzędu 3000-3500. Terkot w silniku wydaje się coraz głośniejszy. Ja już sam nie wiem - może jestem przewrażliwiony?...
2003-06-29, licznik 27000 km: Zużycie oleju jest chyba za duże. Od wymiany na Mobil 1 wskaźnik elektroniczny pokazuje 1, czasem 2 działki, czyli poziom zmniejszył się przynajmniej o 4 działki. Bagnet wskazuje poziom w 1/3 odległości od minimum.
2003-07-05, licznik 27300 km: Dolałem 800 ml oleju Mobil 1 0W-40. Wskaźnik elektroniczny pokazuje 5 działek.
2003-08-29, licznik 29900 km: Dolałem pozostałe 200 ml oleju Mobil 1 0W-40. Wskaźnik elektroniczny pokazuje 5 działek.
2003-09-05, licznik 30385 km: W nocy podprowadzili mi samochód. Nie miał alarmu, ale został zaparkowany z założoną wewnętrzną (wbudowaną) blokadą skrzyni biegów, zamknięty na wszystkie spusty. Samochód stał na Bródnie, na terenie wprawdzie niestrzeżonym, ale w odległości ok. 30-40 m od budki ochrony osiedla. No trudno...
Sposób wyliczania zużytego paliwa:
Zakupione paliwo - pojemność baku (przyjmuje się że ostatnie tankowanie jest do pełna, w przypadku
tankowania częściowego mogą wystąpić drobne odchylenia w wyliczeniu).
Do wyliczeń kosztowych nie uwzględnia się obecnej wartości paliwa w baku, ponieważ nie zostało jeszcze zużyte.
Szczegóły testu
Pierwszy wpis
Stan licznika
|
Pojemność baku
|
Domyślna cena za litr
|
Wartość paliwa
|
139 |
50 |
3.39 |
169.5 |
Kolejne wpisy
Stan licznika
|
Data
|
Zatankowano
|
Cena za litr
|
Wartość paliwa
|
Spalanie na 100km*
|
139 |
2002-04-30 |
37.76 |
3.39 |
128.01 |
- |
677 |
2002-05-02 |
30.72 |
3.06 |
94.00 |
- |
1214 |
2002-05-06 |
30.23 |
3.05 |
92.20 |
- |
1811 |
2002-05-10 |
30.49 |
3.28 |
100.01 |
- |
2463 |
2002-05-14 |
41.09 |
3.33 |
136.83 |
- |
3152 |
2002-05-21 |
37.36 |
3.05 |
113.95 |
- |
3860 |
2002-06-01 |
42.95 |
3.26 |
140.02 |
- |
4575 |
2002-06-08 |
45.09 |
3.29 |
148.35 |
- |
5220 |
2002-06-13 |
33.24 |
3.24 |
107.70 |
- |
5647 |
2002-06-14 |
25.45 |
3.29 |
83.73 |
5.97 |
6209 |
2002-06-29 |
32.00 |
3.19 |
102.08 |
5.72 |
6850 |
2002-07-04 |
39.49 |
3.33 |
131.50 |
5.64 |
7572 |
2002-07-07 |
38.50 |
3.09 |
118.97 |
5.68 |
8238 |
2002-07-20 |
39.09 |
3.07 |
120.01 |
5.80 |
8915 |
2002-07-22 |
39.00 |
3.27 |
127.53 |
5.78 |
9405 |
2002-07-23 |
23.45 |
3.40 |
79.73 |
6.04 |
9956 |
2002-07-24 |
28.51 |
3.84 |
109.48 |
5.86 |
10718 |
2002-07-26 |
39.39 |
3.16 |
124.47 |
5.43 |
11303 |
2002-07-27 |
31.16 |
2.69 |
83.82 |
5.39 |
11675 |
2002-07-28 |
18.07 |
3.06 |
55.29 |
5.68 |
12416 |
2002-08-17 |
44.70 |
3.11 |
139.02 |
5.33 |
12877 |
2002-08-18 |
20.31 |
3.11 |
63.16 |
5.69 |
13647 |
2002-09-13 |
45.09 |
3.44 |
155.11 |
5.24 |
14351 |
2002-10-07 |
46.04 |
3.44 |
158.38 |
5.33 |
14918 |
2002-10-20 |
37.45 |
3.39 |
126.96 |
5.38 |
15499 |
2002-10-31 |
44.35 |
3.38 |
149.90 |
5.61 |
16092 |
2002-11-08 |
31.28 |
3.13 |
97.91 |
6.08 |
16536 |
2002-11-10 |
25.56 |
3.13 |
80.00 |
6.09 |
17116 |
2002-12-09 |
42.07 |
3.09 |
130.00 |
5.75 |
17745 |
2002-12-24 |
46.13 |
3.10 |
143.00 |
6.32 |
18321 |
2002-12-27 |
33.24 |
3.31 |
110.02 |
6.21 |
18788 |
2003-01-09 |
31.53 |
3.33 |
104.99 |
6.83 |
19234 |
2003-01-12 |
29.38 |
3.63 |
106.65 |
6.91 |
19685 |
2003-01-18 |
24.69 |
3.24 |
80.00 |
6.73 |
20375 |
2003-02-14 |
48.13 |
3.54 |
170.38 |
6.32 |
20933 |
2003-03-05 |
43.62 |
3.44 |
150.05 |
6.45 |
21629 |
2003-03-13 |
42.10 |
3.84 |
161.66 |
6.37 |
22312 |
2002-03-29 |
44.17 |
3.41 |
150.62 |
6.56 |
22849 |
2003-04-12 |
38.37 |
3.49 |
133.91 |
6.72 |
23512 |
2003-04-18 |
38.25 |
3.27 |
125.08 |
6.46 |
23905 |
2005-04-20 |
19.40 |
3.27 |
63.44 |
6.65 |
24534 |
2003-05-10 |
37.19 |
3.42 |
127.19 |
6.19 |
25241 |
2003-05-24 |
43.63 |
3.37 |
147.03 |
6.05 |
26028 |
2003-06-06 |
43.77 |
3.32 |
145.32 |
6.28 |
26636 |
2003-06-21 |
34.71 |
3.31 |
114.89 |
6.15 |
27094 |
2003-07-04 |
24.29 |
3.03 |
73.60 |
6.25 |
27615 |
2003-07-26 |
27.77 |
3.09 |
85.81 |
6.11 |
28334 |
2003-08-16 |
43.50 |
3.39 |
147.47 |
5.60 |
29096 |
2003-08-24 |
41.32 |
3.46 |
142.97 |
5.60 |
29613 |
2003-08-26 |
30.09 |
3.49 |
105.01 |
5.53 |
109300 |
- |
66.00 |
0.00 |
0.00 |
0.38 |
RAZEM |
109 161 |
|
1 901,17 |
Śr. 3,23 |
6 056,69 |
1.70 |
* średnia z 10 ostatnich wpisów, korygowana o paliwo w baku.
Wykres spalania:
Inne wydatki
Stan licznika |
Data |
Opis |
Cena |
6 |
2002-04-29 |
Ubezpieczenie AC, OC, NW, ZK (Allianz) |
2,706.00 |
36 |
2002-04-30 |
Dywaniki |
69.00 |
150 |
- |
Odświeżacz powietrza |
10.00 |
200 |
- |
Kolejny odświeżacz, bo poprzedni zginął |
15.40 |
600 |
- |
Myjnia |
24.50 |
14000 |
- |
Opony ziomowe (4x Pirelli Snowcontrol, 175x65xR14) |
805.20 |
14000 |
- |
Montaż opon zimowych |
60.04 |
15000 |
- |
Odświeżacz powietrza |
1.60 |
15500 |
- |
Radio (Sony L-410) |
749.00 |
15500 |
- |
Głośniki Magnat |
249.00 |
15500 |
- |
Płyn do szyb (Shell) |
29.95 |
16000 |
- |
Myjnia |
24.50 |
20000 |
- |
Olej silnikowy (Mobil 1, 0-W40, 5 litrów) |
194.00 |
20000 |
- |
Wymiana oleju |
70.76 |
20000 |
- |
Filtr oleju (silnik D7F) |
43.07 |
20000 |
- |
Podkładka korka spustu oleju |
1.93 |
22000 |
- |
Myjnia |
10.00 |
23000 |
- |
Żarówki H7 (2 szt.) |
40.00 |
24000 |
- |
Ubezpieczenie AC, OC, NW, Assistance (PZU S.A.) |
2,318.00 |
24500 |
- |
Zmiana opon na letnie |
60.00 |
25000 |
- |
Myjnia |
15.49 |
28000 |
- |
Mandat |
300.00 |
29000 |
- |
Olej silnikowy - dolewka (Mobil 1 O0-W40, 1 litr) |
51.90 |
29000 |
- |
Linka holownicza |
20.00 |
30000 |
- |
Parkowanie i autostrady (suma od początku użytk.) |
153.81 |
140000 |
2007-07-20 |
Diagnostyka (wyciek oleju) |
30.00 |
RAZEM |
8 053,15 |