RENAULT Clio Authentique

2003-11-05 - 2007-07-24 (1356 dni)
rok prod. 2002
silnik: 1.2 16V

W trakcie testu zużyto 1 851,17 litrów paliwa, o łącznej wartości 6 056,69PLN.
Poniesiono również inne wydatki związane z eksploatacją auta w kwocie 8 053,15PLN.
Auto podczas testu przejechało 109 161km.

Wyliczenia

Opis techniczny właściciela:

2 poduszki powietrzne
Elektrycznie sterowane lusterka i szyby przednie
Immobilizer
Blokada skrzyni biegów

Opinia właściciela:

2002-05-02, licznik 1000 km: Zaczyna brzęczeć któryś z elementów deski rozdzielczej.

2002-05-20, licznik 2800 km: Na nierównej nawierzchni nie brzęczy już tylko deska, ale również coś w okolicy tylnego prawego słupka i tapicerka w prawych przednich drzwiach.

2002-06-10, licznik 4900 km: Już nie wnikam w klekotanie tapicerki. Dzisiaj doszukałem się nowego przydźwięku. Nie wiem, czy to silnik, czy łożyska - ton dość niski, cichszy od normalnego "bzycznia" silnika, mało wyraźny, ale upierdliwy. Wcześniej go nie było.

2002-06-20, licznik 5800 km: Problemy z wrzucaniem lewego kierunkowskazu - dźwignia przy przełączaniu pracuje ciężej, niż podczas włączania prawego kierunkowskazu.

2002-06-27, licznik 6000 km: Dzisiaj samochód zgasł sam. Ot - tak po prostu. Stałem sobie spokojnie na skrzyżowaniu, samochód na luzie, pracuje, pracuje i po ok. 10 sekudach zgasł.

2002-07-07, licznik 7500 km: Pojawia się coraz więcej problemów z włączaniem lewego kierunkowskazu - po wyprostowaniu kierownicy dźwignia nie odskakuje sama, kierunkowskaz trzeba wyłączać ręcznie. Nie dzieje się tak za każdym razem, ale dość często.

2002-07-27, licznik 10000 km: Brutalna prawda - po powrocie z wakacyjnego wyjazdu do Niemiec i Włoch okazuje się, że tapicerka i deska rozdzielcza skrzypią tylko na polskich drogach.

2002-08-25, licznik 13000 km: Znów zdarzyło się, że samochód zgasł. Dzieje się tak wtedy, gdy silnik jest jeszcze zimny. Tyle, że nie jest bardzo zimny, bo to lato - pytanie, co będzie w grudniu i styczniu?...

2002-12-09, licznik 16600 km: Przy dodawaniu gazu słuchaś brzęczenie w silniku (trochę, jakby wyprzedał mnie helikopter).

2002-12-20, licznik 17300 km: Wizyta w serwisie Renault - Kiliańczyk przy ul. Zagójskiej 7. Widzę przez szybę z biura, jak gość w brudnych gaciach wprowadza samochód do garażu - nie założył folii. Brzęczenie w silniku ustało, ale zdecydowałem się na wyprostowanie kierownicy, która od nowości była skrzywiona w prawo o 1-2 stopnie. Samochód podjechał na wysięgnigu, mechanik przestawił zbieżność sprawdził samochód i stwierdził, że jest OK. Oczywiśnie nie było OK - teraz kierownica była skrzywiona w przeciwną stronę. Na mój wniosek poprawiono to, ale musiałem się nasłuchać, że im za to nie płacą i jaką wielką łachę mi robią poprawiając to, co było zwalone w fabryce.

Licznik 19800 km: świerszczyk. Na najwolniejszych obrotach dmuchawa nawiewu powietrza wydaje świerszczopodobne dźwięki. Na wyższych obrotach jest OK.

Licznik 19900 km: Dmuchawa piszczy już na wszystkich obrotach. Na 3 najmniej to słychać, bo wtedy strasznie huczy powietrze.

Licznik 20000 km: Silnik pracuje coraz głośniej.

2003-03-06, licznik 21000 km: Darmowy przegląd przed terminem upływu gwarancji. Płatna wymiana oleju i filtra olejowego. Uznano reklamację manetki kierunkowskazów - ma być wymieniona w przyszłym tygodniu, bo największy koncesjoner Renault w Warszawie nie ma takich rzeczy w magazynie... Problem terkotu przy dodawaniu gazu został zdiagnozowany jako "spalanie stukowe" - mechanik polecił zatankować etylinę 98 i sprawdzić, czy tak samo terkocze - genialne. Przyczyną ćwierkania dmuchawy potraktowano były podobno liście w kanałach nawiewowych. Mechanik ściągnął stare liście z wierzchu silnika i powiedział, że to musiało być to. Faktycznie jest trochę ciszej, ale na najniższych obrotach dmuchawy i przy jej wyłączaniu wciąż słychać ćwierkanie - sprawa do zgłoszenia przy wymianie manetki.

2003-03-13, licznik 21610 km: Wizyta u Kiliańczyka przy Al. Jerozolimskich. Wyminiono manetkę kierunkowskazów - jest OK. Przy okazji zgłosiłem reklamację naprawy dmuchawy, która w dalszym ciągu piszczy. Informacja od Kiliańczyka - rozkręcono i nasmarowano wentylator. Gówno! Nic nie na smarowali - piszczy tak samo, jak piszczało.

2003-03-20, licznik 23200 km: Kolejna wizyta u Kiljańczyka w Al. Jerozolimskich. Wymieniono silnik dmuchawy powietrza. Nareszcie jest OK - nic nie piszczy, nie ćwierka i nie zgrzyta, niezależnie od tego, na którym biegu pracuje dmuchawa i czy jest włączone ogrzewanie, czy nie.

2003-03-20, licznik 23308 km: Życie jest piękne. W drodze powrotnej od Kiljańczyka zaliczyłem dzwona z trawajem. Potłuczona osłona tylnej lewej lampy, wgnieciona osłona bagażnika, lekko wgnieciony tylny lewy błotnik i przerysowany zderzak. Auto trafiło do zakładu blacharsko-lakierniczego Kiljańczyka w Warszawie przy Lewinowskiej.

2003-03-29, licznik 23310 km: Odebrałem samochód po naprawie. Wydaje się, że wszystko jest OK (przynajmniej na pierwszy rzut oka). Koszty naprawy 4343.36 zł w całości pokryte prze ubezpieczenie (Allianz) - naprawa bezgotówkowa.

2003-04-20, licznik 24000 km: Coraz bardziej trzeszczy tapicerka z przodu pod szybą. Słychać też coś skrzypiącego z tyłu (drzwi?). Radio wpada w rezonans przy prędkościach obrotowych rzędu 3000-3500. Terkot w silniku wydaje się coraz głośniejszy. Ja już sam nie wiem - może jestem przewrażliwiony?...

2003-06-29, licznik 27000 km: Zużycie oleju jest chyba za duże. Od wymiany na Mobil 1 wskaźnik elektroniczny pokazuje 1, czasem 2 działki, czyli poziom zmniejszył się przynajmniej o 4 działki. Bagnet wskazuje poziom w 1/3 odległości od minimum.

2003-07-05, licznik 27300 km: Dolałem 800 ml oleju Mobil 1 0W-40. Wskaźnik elektroniczny pokazuje 5 działek.

2003-08-29, licznik 29900 km: Dolałem pozostałe 200 ml oleju Mobil 1 0W-40. Wskaźnik elektroniczny pokazuje 5 działek.

2003-09-05, licznik 30385 km: W nocy podprowadzili mi samochód. Nie miał alarmu, ale został zaparkowany z założoną wewnętrzną (wbudowaną) blokadą skrzyni biegów, zamknięty na wszystkie spusty. Samochód stał na Bródnie, na terenie wprawdzie niestrzeżonym, ale w odległości ok. 30-40 m od budki ochrony osiedla. No trudno...



Sposób wyliczania zużytego paliwa:
Zakupione paliwo - pojemność baku (przyjmuje się że ostatnie tankowanie jest do pełna, w przypadku tankowania częściowego mogą wystąpić drobne odchylenia w wyliczeniu). Do wyliczeń kosztowych nie uwzględnia się obecnej wartości paliwa w baku, ponieważ nie zostało jeszcze zużyte.


Szczegóły testu

Pierwszy wpis

Stan licznika Pojemność baku Domyślna cena za litr Wartość paliwa
139 50 3.39 169.5

Kolejne wpisy

Stan licznika Data Zatankowano Cena za litr Wartość paliwa Spalanie na 100km*
139 2002-04-30 37.76 3.39 128.01 -
677 2002-05-02 30.72 3.06 94.00 -
1214 2002-05-06 30.23 3.05 92.20 -
1811 2002-05-10 30.49 3.28 100.01 -
2463 2002-05-14 41.09 3.33 136.83 -
3152 2002-05-21 37.36 3.05 113.95 -
3860 2002-06-01 42.95 3.26 140.02 -
4575 2002-06-08 45.09 3.29 148.35 -
5220 2002-06-13 33.24 3.24 107.70 -
5647 2002-06-14 25.45 3.29 83.73 5.97
6209 2002-06-29 32.00 3.19 102.08 5.72
6850 2002-07-04 39.49 3.33 131.50 5.64
7572 2002-07-07 38.50 3.09 118.97 5.68
8238 2002-07-20 39.09 3.07 120.01 5.80
8915 2002-07-22 39.00 3.27 127.53 5.78
9405 2002-07-23 23.45 3.40 79.73 6.04
9956 2002-07-24 28.51 3.84 109.48 5.86
10718 2002-07-26 39.39 3.16 124.47 5.43
11303 2002-07-27 31.16 2.69 83.82 5.39
11675 2002-07-28 18.07 3.06 55.29 5.68
12416 2002-08-17 44.70 3.11 139.02 5.33
12877 2002-08-18 20.31 3.11 63.16 5.69
13647 2002-09-13 45.09 3.44 155.11 5.24
14351 2002-10-07 46.04 3.44 158.38 5.33
14918 2002-10-20 37.45 3.39 126.96 5.38
15499 2002-10-31 44.35 3.38 149.90 5.61
16092 2002-11-08 31.28 3.13 97.91 6.08
16536 2002-11-10 25.56 3.13 80.00 6.09
17116 2002-12-09 42.07 3.09 130.00 5.75
17745 2002-12-24 46.13 3.10 143.00 6.32
18321 2002-12-27 33.24 3.31 110.02 6.21
18788 2003-01-09 31.53 3.33 104.99 6.83
19234 2003-01-12 29.38 3.63 106.65 6.91
19685 2003-01-18 24.69 3.24 80.00 6.73
20375 2003-02-14 48.13 3.54 170.38 6.32
20933 2003-03-05 43.62 3.44 150.05 6.45
21629 2003-03-13 42.10 3.84 161.66 6.37
22312 2002-03-29 44.17 3.41 150.62 6.56
22849 2003-04-12 38.37 3.49 133.91 6.72
23512 2003-04-18 38.25 3.27 125.08 6.46
23905 2005-04-20 19.40 3.27 63.44 6.65
24534 2003-05-10 37.19 3.42 127.19 6.19
25241 2003-05-24 43.63 3.37 147.03 6.05
26028 2003-06-06 43.77 3.32 145.32 6.28
26636 2003-06-21 34.71 3.31 114.89 6.15
27094 2003-07-04 24.29 3.03 73.60 6.25
27615 2003-07-26 27.77 3.09 85.81 6.11
28334 2003-08-16 43.50 3.39 147.47 5.60
29096 2003-08-24 41.32 3.46 142.97 5.60
29613 2003-08-26 30.09 3.49 105.01 5.53
109300 - 66.00 0.00 0.00 0.38
RAZEM
109 161
1 901,17 Śr. 3,23 6 056,69 1.70

* średnia z 10 ostatnich wpisów, korygowana o paliwo w baku.

Wykres spalania:




Inne wydatki

Stan licznika Data Opis Cena
6 2002-04-29 Ubezpieczenie AC, OC, NW, ZK (Allianz) 2,706.00
36 2002-04-30 Dywaniki 69.00
150 - Odświeżacz powietrza 10.00
200 - Kolejny odświeżacz, bo poprzedni zginął 15.40
600 - Myjnia 24.50
14000 - Opony ziomowe (4x Pirelli Snowcontrol, 175x65xR14) 805.20
14000 - Montaż opon zimowych 60.04
15000 - Odświeżacz powietrza 1.60
15500 - Radio (Sony L-410) 749.00
15500 - Głośniki Magnat 249.00
15500 - Płyn do szyb (Shell) 29.95
16000 - Myjnia 24.50
20000 - Olej silnikowy (Mobil 1, 0-W40, 5 litrów) 194.00
20000 - Wymiana oleju 70.76
20000 - Filtr oleju (silnik D7F) 43.07
20000 - Podkładka korka spustu oleju 1.93
22000 - Myjnia 10.00
23000 - Żarówki H7 (2 szt.) 40.00
24000 - Ubezpieczenie AC, OC, NW, Assistance (PZU S.A.) 2,318.00
24500 - Zmiana opon na letnie 60.00
25000 - Myjnia 15.49
28000 - Mandat 300.00
29000 - Olej silnikowy - dolewka (Mobil 1 O0-W40, 1 litr) 51.90
29000 - Linka holownicza 20.00
30000 - Parkowanie i autostrady (suma od początku użytk.) 153.81
140000 2007-07-20 Diagnostyka (wyciek oleju) 30.00
RAZEM 8 053,15