Cruzy powiększyły swoją przewagę w klasyfikacji mistrzostw dzięki wygranej Huffa w Brnie
4 sierpnia 2010

Zespół Chevroleta zanotował w Brnie kolejny udany dzień, po tym jak Rob Huff wygrał ze sporą przewagą pierwszy wyścig na czeskim torze, startując z uzyskanego poprzedniego dnia pole position. Jest to czwarte zwycięstwo w tym sezonie dla przygotowanego przez RML Chevroleta Cruze i pierwsze dla tego brytyjskiego kierowcy. Alain Menu stawał na podium dwa razy po zdobyciu trzeciego miejsca w obu wyścigach, czym potwierdził swoją świetną formę. Te trzy miejsca na podium i czwarte miejsce Huffa w drugim wyścigu pozwoliły Chevroletowi zebrać kolejne punkty i powiększyć swoją przewagę w klasyfikacji konstruktorów.



Yvan Muller nie miał szczęśliwego dnia, na co miał wpływ incydent wyścigowy w pierwszym przejeździe, w którym ucierpiał bez własnej winy. Pomimo nieuzyskania tego dnia żadnych punktów, Francuz utrzymał się na pozycji lidera klasyfikacji kierowców w chwili, kiedy sezon WTCC wchodzi w fazę finałową, która rozpocznie się w Niemczech 4-5 września, po krótkiej wakacyjnej przerwie.

Jeszcze jeden kierowca Chevroleta zasłużył na specjalną pochwałę: Darryl O’Young, kierując samochodem Lacetti należącym do Bamboo Engineering, w obu wyścigach zdobył nagrodę dla najlepszego kierowcy niezależnego. Dzięki zdobyciu łącznie trzech takich zwycięstw, kierowca z Hong Kongu zajmuje obecnie drugą lokatę w tej niższej kategorii WTCC.

Cytaty

Rob Huff (1miejsce/4miejsce): „To był kolejny fantastyczny weekend dla zespołu, a dla mnie osobiście był dokładnie tym, czego potrzebowałem! W pierwszym wyścigu postanowiłem trzymać się na starcie Tarquiniego i zdobyć przewagę na pierwszym zakręcie, co było decydującym posunięciem. Ustawienia samochodu przygotowaliśmy z myślą o drugiej połowie wyścigu, co świetnie zadziałało. Było bardzo trudno bronić pierwszej pozycji przez początkowe 3-4 okrążenia, ale potem poszło już nieco łatwiej. Po okresie jazdy za samochodem bezpieczeństwa udało mi się zachować jednosekundową przewagę i starałem się płynnie finiszować, oszczędzając opony. W drugim wyścigu przy starcie miałem trochę problemów ze sprzęgłem i straciłem jedną pozycję, ale potem przebiłem się do przodu, aby znaleźć się za Alainem. Stoczyłem piękną walkę z Farfusem na ostatnim okrążeniu. Wyprzedził mnie na końcu prostej, ale byłem w stanie od razu skontrować i zaraz potem go wyprzedziłem. Jestem bardzo dumny z tego posunięcia! Zająłem czwarte miejsce i zdobyłem sporo ważnych punktów, ważnych w klasyfikacji mistrzostw zarówno dla zespołu, jak i dla mnie.”

Alain Menu (3miejsce/3miejsce): „Jestem ogromnie zadowolony z dzisiejszych wyników: dwa razy na podium to całkiem nieźle, szczególnie po tych kilku nieszczęśliwych dniach w poprzednich imprezach. W Brnie miałem bardzo mocny samochód. Myślę, że wykonaliśmy świetną robotę z prawidłowym ustawieniem balansu, dlatego oba moje wyścigi poszły gładko i ze stałym tempem. Teraz mam nadzieję, że ta dobra passa utrzyma się do końca sezonu.”

Yvan Muller (Nie sklasyfikowany/12miejsce): „Dobra wiadomość jest taka, że utrzymaliśmy pozycje lidera w obu klasyfikacjach mistrzostw, a nawet powiększyliśmy przewagę w klasyfikacji konstruktorów. Jeśli o mnie chodzi, to nie był to dobry weekend. Zawsze się zdarza jeden taki weekend w sezonie i mam nadzieję, że więcej już się nie powtórzy! Podczas pierwszego wyścigu nie mogłem uniknąć zderzenia z Turkingtonem i Micheliszem po tym, jak doszło między nimi do kolizji, w wyniku czego doszło do pęknięcia jednego z elementów przedniego zawieszenia. W drugim wyścigu startowałem z bardzo odległej pozycji i udało mi się przebić o kilka miejsc, ale nie tyle, aby zdobyć jakiekolwiek punkty. Na szczęście mimo tego wszystkiego nie zaprzepaściliśmy naszych szans na mistrzostwo”.

Eric Nève: „Uzyskaliśmy dzisiaj kolejny świetny zespołowy wynik, będący owocem wysiłków każdego z nas i dobrej motywacji. Rob był wspaniały i miło było zobaczyć Alaina ponownie na czele. Przed nami 5 tygodni bez wyścigów, które wykorzystamy na kontynuowanie prac rozwojowych nad Cruzem, przeprowadzimy też parę testów, w tym trzydniowy na Magny-Cours, aby dobrze się przygotować do czterech finałowych imprez sezonu.”

WYNIKI 1. WYŚCIGU NA TORZE W BRNIE

1. R Huff                                  Chevrolet Cruze                        12 okrążeń w 28m46s901

2. G Tarquini                             SEAT León TDI                          + 0s796

3. A Menu                               Chevrolet Cruze                    + 2s036

4. A Farfus                                BMW 320si                                + 2s345

5. A Priaulx                                BMW 320si                                +12s874

Nie sklasyfikowany               Chevrolet Cruze                      6 okrążeń

Y Muller


WYNIKI 2. WYŚCIGU NA TORZE W BRNIE


1. A Priaulx                 BMW 320si                             12 okrążeń w 22m22s054


2. C Turkington           BMW 320si                             + 2s254

3. A Menu                 Chebrolet Cruze                 + 3s353

4. R Huff                   Chevrolet Cruze                  + 5s347

5. A Farfus                  BMW 320si                             + 5s724

12. Y Muller              Chevrolet Cruze                + 20s016

 

PUNKTACJA KIEROWCÓW PO 14 Z 24 WYŚCIGÓW


1. Y Muller (Chevrolet), 199 punktów; 2. G Tarquini (SEAT), 194: 3. A Priaulx (BMW), 183 ;

4. R Huff (Chevrolet), 167; 5. A Menu (Chevrolet), 116;

WYNIKI KLASYFIKACJI KONSTRUKTORÓW PO 14 Z 24 WYŚCIGÓW


1. Chevrolet, 445 punktów; 2. SEAT, 405; 3. BMW, 382.

NASTĘPNY WYŚCIG: Runda 8, Wyścig w Niemczech, Oschersleben, 4-5 września 2010 r.

Więcej informacji na temat programu World Touring Car Championship Chevroleta: http://media.chevroleteurope.com

Galeria zdjęć




Komentarze


Brak komentarzy do tego artykułu. Zaloguj się aby napisać komentarz.




X

Serwis 4x4.pl zapisuje informacje w postaci ciasteczek (ang. cookies). Są one używane w celach reklamowych, statystycznych oraz funkcjonalnych - co pozwala dostosować serwis do potrzeb osób, które odwiedzają go wielokrotnie. Czytaj więcej >>

Akceptuję Politykę plików cookies