Nissan Qashqai w zbliżeniu
3 sierpnia 2010

Średni crossover Nissana, czyli model Qashqai, został poddany kompleksowej modernizacji w celu wzmocnienia jego pozycji lidera segmentu i pionierskiej alternatywy dla tradycyjnych hatchbacków na rynku europejskim.



Od europejskiej premiery w marcu 2007 na kontynencie sprzedano około 500 000 egzemplarzy Qashqai, czyli znacznie powyżej wszelkich oczekiwań producenta. Qashqai cieszy się ogromną popularnością wśród europejskich klientów. Ponad 80% jego nabywców w Europie to osoby, które po raz pierwszy zdecydowały się na pojazd marki Nissan.

Modernizacja modelu wzmocni pozycję tego eleganckiego crossovera, w którym dynamiczne właściwości jezdne sportowego hatchbacka połączono z masywną i solidną sylwetką kompaktowego SUV-a.

Odnowiony przód
Największe zmiany widoczne są w przedniej części nadwozia, którą gruntownie przeprojektowano. Nowa maska, przedni zderzak, błotniki, grill oraz reflektory podkreślają elegancję, wyrazistość i jakość modelu Qashqai na poziomie godnym aut klasy wyższej. Nowy przód samochodu jest identyczny jak w modelu Qashqai+2.

Dwa wypukłe przetłoczenia na masce są teraz dłuższe i sięgają bliżej jej przedniej krawędzi. Sama krawędź maski w miejscu, w którym spotyka się z kloszami reflektorów, minimalnie na te klosze zachodzi, co wraz ze zwężeniem szczelin między obydwoma elementami podkreśla precyzję i jakość montażu.

Dolna część zderzaka wokół wlotu powietrza została inaczej ukształtowana w celu zoptymalizowania dopływu powietrza do chłodnicy, a także nadania przodowi auta bardziej zdecydowanego wyglądu.

Podobną rolę spełnia bardziej dynamiczny i agresywny kształt reflektorów, dzięki któremu nowa „twarz” Qashqai wydaje się bardziej spłaszczona i rozciągnięta na narożniki pojazdu. Podkreślono także poszczególne elementy konstrukcyjne reflektora, wyodrębniając sekcje świateł mijania, drogowych i kierunkowskazów.

Poziome szczeliny grilla w dotychczasowej wersji Qashqai zamieniono na siatkę z oczkami w kształcie plastra miodu, co wygląda bardziej sportowo i prestiżowo.

Nie zmieniła się pozycja centralnie umieszczonego logo Nissana otoczonego z trzech stron chromowaną ramką (tak jak pozostałych crossoverach tej marki).

Celem wszystkich zmian jest podniesienie atrakcyjności estetyki pojazdu pod kątem oczekiwań potencjalnych klientów, którzy wcześniej użytkowali hatchback klasy premium lub mniejsze modele z klasy średniej. Dodatkową zaletą wprowadzonych zmian jest poprawa własności aerodynamicznych Qashqai.

Kształt tylnych świateł pozostał taki sam, ale zastosowano bardziej przezroczyste klosze. W górnej białej części znajdują się światła cofania i kierunkowskazy, a w dolnej (czerwonej) światła stop i światła pozycyjne. Dzięki zastosowaniu 12 diod świetlnych dodatkowe światło „stop” jest teraz mocniejsze i wyraźniejsze.

Spostrzegawczy obserwator zauważy, że spojler zamontowany w górnej części tylnej klapy minimalnie zmienił kształt, co było podyktowane względami aerodynamiki.

Pod kątem obniżenia oporów powietrza zmieniono także niektóre elementy podwozia. Po zastosowaniu bardziej płaskiej podłogi pod komorą silnika, dodatkowych paneli wzdłuż podwozia oraz zoptymalizowanych deflektorów wokół przednich i tylnych kół współczynnik oporu powietrza Qashqai zmniejszył się z 0,34 do 0,33.

Wprowadzono nowe kolory nadwozia: czerwony Warm Red i szary Style Grey. Obydwa kolory harmonizują z koncepcją subtelnego i eleganckiego wzornictwa przyjętą przy modernizacji modelu.

Dostępne są także dwa nowe wzory aluminiowych obręczy kół. Pięcioramienne obręcze w wersji 16- lub 17-calowej harmonizują z powściągliwym stylem modelu Qashqai.

Modernizacja wnętrza
Na desce rozdzielczej pojawiły się nowe, bardziej przejrzyste i czytelniejsze wskaźniki. Dwa podstawowe instrumenty (prędkościomierz i obrotomierz) mają czarne tarcze, białe cyfry i czerwone wskazówki. Tarcze otoczono chromowanymi obwódkami. W obrębie tarczy obrotomierza po lewej stronie panelu instrumentów umieszczono mniejszy wskaźnik temperatury. Analogiczną pozycję na tarczy prędkościomierza zajął wskaźnik poziomu paliwa.

Pomiędzy tarczami znajduje się przeprojektowany wyświetlacz komputera pokładowego, na którym prezentowane są takie informacje, jak średnie zużycie paliwa, przebieg oraz ustawienia tempomatu i ogranicznika prędkości.

W ofercie wyposażenia znalazła się nowa odmiana popielatej skórzanej tapicerki, której towarzyszy czerń w górnej części boczków drzwi i deski rozdzielczej oraz jasnopopielaty kolor dolnej części kabiny, który rozjaśnia i ociepla wnętrze.

Podobne zadanie spełnia dodatkowe oświetlenie przypodłogowe, które przydaje się zwłaszcza przy wsiadaniu.

Komfort użytkowania podnoszą liczne schowki, w tym nowa przegródka w dolnej części konsoli centralnej, gdzie idealnie mieści się telefon komórkowy lub przenośny odtwarzacz muzyczny. W wersjach wyposażonych w napęd na jedną oś (czyli takich, w których nie zamontowano przełącznika All Mode), pomiędzy fotelami, tuż obok dźwigni zmiany biegów znajduje się jeszcze jedna przegródka na bilety parkingowe, klucze lub karty magnetyczne.

Podróżowanie Qashqai stało się jeszcze bardziej komfortowe dzięki lepszej izolacji przed hałasem i wibracjami. W samochodzie zastosowano zupełnie nowy wielowarstwowy materiał izolacyjny na przegrodzie oddzielającej komorę silnika od kabiny, a także nową szybę czołową zapewniającą lepszą izolację akustyczną.

Zmiana uszczelek szyb przyczyniła się do zmniejszenia hałasu wywołanego przez powietrze opływające przednie słupki.

Zmieniona charakterystyka zawieszenia
Z badań opinii użytkowników modelu Qashqai wynika, że cenią oni charakteryzujące to auto połączenie solidności i zwrotności. W zawieszeniu pojazdu postanowiono wprowadzić drobne, ale istotne zmiany, które podnoszą zarówno dynamikę jego pracy, jak i komfort jazdy.

Wersja z obniżoną emisją CO2
Wraz z udoskonalonymi właściwościami aerodynamicznymi pojawi się wreszcie nowa wersja Eco z obniżoną emisją CO2.

Po innowacyjnych zmianach opracowanych przez inżynierów z Nissan Technical Centre Europe w Bedfordshire (Wielka Brytania) Eco Qashqai, wyposażony w silnik Diesla 1.5 dCi i oznaczony emblematem Pure Drive, będzie jednym z najwydajniejszych pojazdów w gamie modeli Nissana.

Dzięki zredukowaniu masy pojazdu, zastosowaniu aerodynamicznych kołpaków osłaniających obręcze kół, zaślepieniu gniazd lamp przeciwmgielnych, zamontowaniu opon o zmniejszonych oporach toczenia i wydłużeniu przełożenia przekładni głównej udało się obniżyć emisję CO2 ze 137 do 129 g/km.

„Kiedy Qashqai został wprowadzony na europejski rynek w 2007 roku byliśmy pewni, że klienci docenią nowy model jako alternatywę dla tradycyjnych samochodów hatchback i kompaktowych SUV-ów. Szybko musieliśmy zwiększyć produkcję, aby zaspokoić popyt, który po dwóch i pół roku wcale nie zmalał. Qashqai okazał się najważniejszym narzędziem wzmacniania pozycji Nissana jako innowatora na europejskim rynku. Odświeżony Qashqai jest jeszcze bardziej atrakcyjny i pozostanie magnesem przyciągającym klientów po raz pierwszy decydujących się na zakup samochodu marki Nissan - powiedział Simon Thomas, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w europejskim oddziale Nissana.

Jesienią 2008 roku na rynku pojawiła się także dłuższa i wyższa od oryginału wersja Qashqai+2. Qashqai+2 został zaprojektowany jako samochód z bardziej przestronnym wnętrzem, a większa funkcjonalność przedziału pasażerskiego wynika głównie z obecności trzeciego rzędu foteli, które można złożyć, jeżeli nie są używane.

Obydwie wersje Qashqai są dostępne w wersjach z napędem na przednią oś lub napędem ALL MODE na cztery koła. Pod maską montowane są silniki benzynowe 1.6 lub 2.0 o mocy 115 lub 140 KM oraz diesle 1.5 i 2.0 dCi o mocy odpowiednio 106 i 150 KM.

Zarówno Qashqai, jak i Qashqai+2 zostały zaprojektowane w Nissan Design Europe w londyńskim Paddington. Rozwiązania konstrukcyjne opracowano w Nissan Technical Centre Europe w Bedfordshire (Wielka Brytania), a samochody produkowane są w fabryce Nissana w Sunderland w północno-wschodniej Anglii.

Źródło: nissan.pl

Galeria zdjęć




Komentarze


Brak komentarzy do tego artykułu. Zaloguj się aby napisać komentarz.




X

Serwis 4x4.pl zapisuje informacje w postaci ciasteczek (ang. cookies). Są one używane w celach reklamowych, statystycznych oraz funkcjonalnych - co pozwala dostosować serwis do potrzeb osób, które odwiedzają go wielokrotnie. Czytaj więcej >>

Akceptuję Politykę plików cookies