Jest już Audi A7
29 lipca 2010

We wtorek wieczorem odbyła się pierwsza oficjalna prezentacja całkowicie nowego modelu w gamie Audi - A7 Sportback. Szerszej publiczności nowość z Ingolstadt zostanie zaprezentowana na wystawie w Paryżu, a do sprzedaży trafi na początku przyszłego roku.



Audi A7 Sportback to auto z popularnego ostatnimi czasami, wśród producentów samochodów z wyższej półki, segmentu pięciodrzwiowych coupe. Większe od A5 - mierzy 4,97 m długości, 1,91 m szerokości i 1,42 m wysokości - oferuje jednak znacznie wyższy poziom luksusu, porównywalny wręcz do topowej limuzyny z czterema pierścieniami na grillu.

Stylistycznie bardzo zbliżony do koncepcyjnego modelu Audi Sportback, jaki można było zobaczyć na początku tego roku na wystawie w Detroit, A7 ma sportową sylwetkę z bardzo agresywnie wyglądającą przede wszystkim przednią częścią (reflektory z diodami LED i zderzakiem).

Wnętrze z kolei będzie oferować sporo miejsca i to bez względu, gdzie zasiądziemy, najlepsze materiały (skóra, aplikacje drewniane i chromowe), a także całą masę najnowszych rozwiązań mających na celu zapewnić jak największy komfort podróżowania. W razie potrzeby A7 Sportback oferuje także dość dużą przestrzeń bagażową - 535 litrów, a po złożeniu oparć tylnej kanapy wzrasta ona do 1.390 litrów.

A co pod maską? Decydując się na to auto będziemy mieć do wyboru cztery sześciocylindrowe jednostki - po równo - dwie benzynowe i dwie wysokoprężne. Podstawowym silnikiem jest trzylitrowy diesel o mocy 204 KM i maksymalnym momencie 400 Nm (w wersji quattro 450 Nm), którego napęd na przednie koła przenoszony jest za pośrednictwem automatycznej przekładni multitronic, a średnie spalanie wynosi, według producenta, zaledwie 5,3 l/100 km. W tej wersji prędkość 100 km/h osiągana jest po 7,6 sekundy, maksymalnie Audi A7 jest w stanie pojechać 235 km/h. Drugą wysokoprężną opcją jest również trzylitrowa jednostka, ale już o mocy 245 KM i maksymalnym momencie 500 Nm. Współpracująca z 7-stopniową przekładnią s tronic spala średnio sześć litrów, przyspiesza do setki w 6,5 sekundy i rozpędza A7 maksymalnie do 250 km/h.

Również mocą 204 KM dysponuje podstawowy silnik benzynowy 2.8 FSI. Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 280 Nm, a napęd na koła obu osi przenoszony jest za pośrednictwem przekładni s tronic. Ta wersja A7 zużywa średnio osiem litrów benzyny na każde 100 km, prędkość 100 km/h uzyskuje po 8,3 sekundy, a maksymalnie jest w stanie pojechać z prędkością 235 km/h. Największą dawkę mocy, przynajmniej w momencie rozpoczęcia sprzedaży, mieć będzie wersja 3.0 TFSI. 300 koni mechanicznych i 440 Nm maksymalnego momentu pozwolą rozpędzić się do setki w 5,6 sekundy, a maksymalnie do 250 km/h. A przy tym średnie spalanie ma wynosić 8,2 l/100 km.

Źródło: mojeauto.pl

Galeria zdjęć




Komentarze


Brak komentarzy do tego artykułu. Zaloguj się aby napisać komentarz.




X

Serwis 4x4.pl zapisuje informacje w postaci ciasteczek (ang. cookies). Są one używane w celach reklamowych, statystycznych oraz funkcjonalnych - co pozwala dostosować serwis do potrzeb osób, które odwiedzają go wielokrotnie. Czytaj więcej >>

Akceptuję Politykę plików cookies