Volkswagen Sharan bez tajemnic
5 marca 2010

Wśród sporej liczby premier na stoisku Volkswagena w Genewie jedną udało się Niemcom utrzymać niemal w całkowitej tajemnicy do samego końca. To nowy Volkswagen Sharan.



Jak zapewniają niemieccy inżynierowie nowa generacja Sharana została udoskonalona w każdym elemencie - od najmniejszej śrubki, aż po najnowsze technologie. Zaprojektowany przez Waltera de Silvę model posiada cechy charakterystyczne dla wszystkich nowych Volkswagenów, w tym przede wszystkim przedni pas nadwozia. W stosunku do poprzednika jest o 22 cm dłuższy (4,58 m), o 9,2 cm szerszy (1,9 m) i o 1,2 cm niższy (1,72 m).

Jednak nie wymiary, ani design mają stanowić o sile nowego Sharana. To przede wszystkim funkcjonalne rozwiązania oraz najnowsza technologia. Z pewnością klienci docenią zmienny układ siedzeń EasyFold (do 7 miejsc siedzących), siedem poduszek powietrznych, automatyczne sterowanie światłami drogowymi Light Assist czy też reflektory bi-ksenonowe z diodowymi światłami do jazdy w dzień i pozycyjnymi. Nowością w tej serii jest także adaptacyjna regulacja zawieszenia (DCC) i automatyczne poziomowanie podwozia w zależności od obciążenia samochodu.

Właściwości jezdne nowego vana Volkswagena pod względem poziomu dynamiki i komfortu mają dorównywać Passatowi. Elektroniczny hamulec parkingowy i udoskonalony system ułatwiający manewrowanie przy parkowaniu Park Assist (umożliwia parkowanie w lukach dłuższych od samochodu o zaledwie 0,8 m, także na krawężniku, między drzewami oraz po raz pierwszy na świecie w vanie – na miejscach prostopadłych do kierunku jazdy) zapewniają dodatkowy komfort i bezpieczeństwo. Jako jedyny van w swojej klasie model ten będzie dostępny z napędem na wszystkie koła (Sharan 2.0 TDI 4Motion o mocy 140 KM).

Nowy Sharan dostępny będzie w czterech wersjach silnikowych, które zostały zoptymalizowane w stosunku do poprzednich jednostek pod kątem spalania. Dwa TSI mają moc 150 KM i 200 KM, natomiast TDI - 140 KM i 170 KM. W połączeniu z silnikami o mocy do 170 KM włącznie montowany jest seryjnie system Start-Stop i system odzyskiwania energii. Ze średnim zużyciem paliwa 5,5 l/100km osiągający prędkość maksymalną 194 km/h Sharan 2.0 TDI w wersji 140 KM ustanawia nowy rekord spalania w swoim segmencie. Imponujący jest również zasięg między tankowaniami, który przy 70-litrowym zbiorniku wynosi 1.273 kilometry.

Po raz pierwszy wszystkie te silniki będą dostępne z przekładnią dwusprzęgłową DSG. W przypadku TSI o mocy 200 KM DSG będzie montowana seryjnie.

Źródło:

Galeria zdjęć




Komentarze


Brak komentarzy do tego artykułu. Zaloguj się aby napisać komentarz.




X

Serwis 4x4.pl zapisuje informacje w postaci ciasteczek (ang. cookies). Są one używane w celach reklamowych, statystycznych oraz funkcjonalnych - co pozwala dostosować serwis do potrzeb osób, które odwiedzają go wielokrotnie. Czytaj więcej >>

Akceptuję Politykę plików cookies